Čekáte-li nečekaně dítě — volejte 800 108 000

SŠ zdravotnická

Město Trutnov
Datum pondělí 12. února 2018

Souhrn: Dobrá, klidná atmosféra. Osloveni všichni studenti zdrávky a asi polovina studentů gymnázia za rohem.

Útvar a umístění: Přímá linie na chodníku přes ulici naproti SZŠ. Těch asi 6 dětí, které tudy chtěli procházet, jsme poprosili, aby využili druhou ulici.

Úřad: Bez problému.

Počasí: Přijemné, po většinu času se sluníčkem.

Reakce: U studentek asi 50 na 50. V nesouhlasném stanovisku nejčastěji zaznívala výhrada vůči faktu, že řadíme um. potrat mezi běžné genocidy. Prý, když se jedna žena rozhodne... Bohužel se k tomuto zabití nerozhoduje v našem státě jedna žena, ale desetitisíce každým rokem. Když se jeden německý voják rozhodl zastřelit jednoho vězně v koncentráku, tak to podle této logiky nebyla genocida. Ale jednak těchto rozhodnutí bylo učiněno mnoho, druhak, a to je podstatné, bylo toto zabíjení součástí státního systému, stejně jako dnes potraty.

Příhody: Náročnou debatu (asi třičtvrtě hodiny) s námi vedla učitelka za divácké účasti 2 svých studentek. Neustále nám vytýkala demagogii, zároveň nedokázala definovat, co to demagogie je. Tak jsem večer u piva zabrousil na Wikipedii, abych ji sám mohl definovat. Původní význam mě překvapil: Demagog byl vůdce, který vedl lid proti aristokracii. Dnes je to řečník, používající argumentační fauly, neboli logické klamy. Nebudu vás tím teď nudit, je to hutné čtení, všem debatérům doporučuju. Tyto fauly používáme prakticky všichni, více či méně vědomě a je třeba si na to dávat pozor. Co mě nejvíc dostalo, byla kolize 2 otázek: "Jaký mi dáte důvod k tomu, že zabíjet ty maličké je špatně? Morálka? Proč, k čemu?" A měla pravdu, z hlediska ateisty musí být morálka buď zbytečná, nebo relativní. Musel jsem říci: "No, třeba proto je dobré nezabíjet, protože Bůh řekl "Nezabiješ". "Bůh je ale zlej, když dopouští zabíjení malejch dětí!" To byla ta druhá otázka do páru paní učitelky. Shrnuto: Není důvot ty maličké nezabíjet, protože není Bůh, tedy není dáno co je dobré a co zlé. Zároveň platí, že Bůh je zlý, protože nám dovoluje zabíjet děti. Dobrý příklad postmoderní logiky - a tomu učí naše děti!

Student během debaty vyznal, že je neonacista. Když jsme si porovnali názory, řekli jsme mu, že není. Je normální vlastenec. To, že jisté kruhy nálepkují vlastence pojmy jako nacista, fašista či xenofob, je pro zdravý vývoj demokracie tuze škodlivé a zhoubné. Mladík jen chce, aby byla v Česku zachována česká kultura a nepřeje si zde např. americké svátky. Nechce jiné národy hubit či utiskovat, přeje si však vlastního národa zachování. Jak by asi tito nálepkovali K. H. Borovského nebo Jiráska? Petici mladý muž potěšen podepsal.

Statistika: Akce trvala od 10.30h do 15h, panely vidělo asi 600 studentů.

Rozdáno 40 modelů, 200 letáků. 14 podpisů.

Fotografie